Попри всі жахіття війни, тривоги і обстріли, здобувачі вищої освіти 3 курсу Освітньої програми Середня освіта (Музичне мистецтво) Миколаївського національного університету імені В.О.Сухомлинського навчалися і навчали!
21 березня 2023 року відбулась підсумкова конференція з виробничої педагогічної практики здобувачів вищої освіти 3 курсу Освітньої програми Середня освіта (Музичне мистецтво). Практика проходила у Миколаївському ліцеї ім. М.Аркаса в режимі онлайн. Здобувачі вищої освіти із захопленням поділились з викладачами кафедри музичного мистецтва, які входили до комісії, про свої здобутки, проведенні уроки, спілкування з учнями і ученицями 8-11-х класів ліцею і про свою наставницю в ліцеї, вчителя-методиста, вчителя вищої категорії Козку Т.В., яка допомагала їм на шляху подолання педагогічних труднощів. Керівник практики від кафедри музичного мистецтва – доцент Аристова Л.С., кандидат педагогічних наук, доцент.
Виробнича практика з мистецтва залишила багато цікавих роздумів, пошуку на питання щодо методики викладання, відбору матеріалу, створенню ігрових вікторин тощо. Міркування одного зі студентів: «Велика кількість інформації, що подається через гаджети і в вільний час і за час навчання просто не дає відпочинку мозку. Не має у дітей часу просто осмислити побачене та критично оцінити. Тут у мене виникає питання цілеспрямованості подачі дітям такої груди інформації, що не завжди трансформується у тверді знання. Але відповідь на таке риторичне питання я маю шукати протягом всього життя, беручи приклад з В.О.Сухомлинського. Та зараз вже бачу один зі шляхів подолання такої кризи…» (Геннадій А.)
Багато хвилювань, підготовок до уроку, аналізу, самоаналізу, роботи над помилками. У своїх висновках, здобувачі вищої освіти 3 курсу не лише аналізують свою діяльність у ролі вчителя, а і ставлять перед собою нові завдання, адже попереду, на 4 курсі, їх очікує ще одна цікава виробнича практика: «Серед висновків, які я підвів, я можу сказати, що мені потрібно більше практики викладання, щоб вільно себе почувати в якості вчителя та доповідача, потрібно буде знайти більше платформ на яких я зможу створювати ігри для уроків, потрібно навчитися швидше аналізувати великі обсяги інформації та за потрібності спрощувати її для більшого розуміння учнями, а також підвищити свої навички володіння PowerPoint» (Віктор Т.).
Практика не залишила байдужими наших студентів, досягла своєї мети. Їх висновки говорять краще ніж наші спостереження: «Педагогічна практика поглибила і закріпила мої знання здобуті з фахових дисциплін, виробила вміння проводити освітньо-виховну роботу з старшокласниками, дала можливість випробувати себе в ролі вчителя мистецтва. Я задоволена практикою, тому що краще ознайомилася із своєю майбутньою професією, дізналася багато нового, цікавого, набула і розширила свій педагогічний досвід.» (Діана М.). «У нашій сфері практика є не просто невід’ємною, а обов’язковою, першочерговою, бо від нас залежить майбутнє наступних поколінь і всієї країни загалом. Ми, майбутні вчителі, як фундамент, на якому будуть ґрунтуватися «споруди» різних сфер діяльності. А вчителі мистецтва – це фундамент культурного й мистецького світогляду учня, його емоції та почуття, його мрії та надії. Недарма в стародавній Греції музика була одним з п’яти обов’язкових предметів, без яких просто неможливо було закінчити навчальний заклад.» (зі звіту Олександра К.).
Практику завершено! Досвід отримано! Повертаємось до навчання в нашому університеті!
Попереду ще багато цікавого і незабутнього досвіду!