За даними дослідження американського Національного інституту проблем здоров’я і професійної безпеки, нині більше 35 млн. людей у всьому світі страждають клінічною формою синдрому хронічної втоми.
За загальним визнанням спеціалістів, педагогічна діяльність – це один із видів професійної діяльності, який найбільше деформує особистість людини.
Професійна діяльність викладачів закладів вищої освіти відзначається дуже високою емоційною напруженістю. Саме емоційна напруга переходить у емоційне виснаження, що є найхарактернішим показником професійного вигорання. За даними ВООЗ, СЕВ мають 60% педагогічних працівників.
27 березня 2018 р. за ініціативи кандидата психологічних наук, доцента кафедри психології Р.А. Мороз відбувся І модуль науково-практичного семінару для викладачів і студентів-психологів, зацікавлених у питаннях профілактики емоційного вигоряння та професійної деформації науково-педагогічних працівників: «Педагог як культурний комплекс: пастки вигоряння. Професійне вигоряння педагога з позиції аналітичної психології К.Г. Юнга».
Ведуча семінару – аналітичний психолог О.Б. Бернацька.
Основні питання семінару:
«Педагог»: шлях до особистісної зрілості чи відчуження?
- «педагог» як професійна ідентичність;
- «педагог» як праобраз Внутрішнього Учителя;
- типи педагогічної позиції (за моделлю З. Фройда);
- «педагог» як культурний комплекс з позиції юнгіанської психології;
- ризики емоційного вигоряння для допомагаючих професій;
- як зберегти своє психологічне здоров՚я?