Миколаївський національний університет
імені В.О. Сухомлинського
Кафедра психології
Методичний семінар
«Методичні аспекти самостійної роботи студентів»»
21.02.19.року
К.психол.н.,ст. викладач. Венгер Г.С.
Заговори – і я тебе побачу.
Сократ
Будь –яке навчання людини – це не що інше, як мистецтво сприяти прагненню природи до свого розвитку.
І.Г. Песталоцці
Латинське прислів’я засвідчує: «Книжки – друзі, книжки – вчителі». У самоосвітній діяльності джерелом інформації і порадником студенту є книга.
Мета семінару: схарактеризувати особливості методичних аспектів самостійної роботи студентів в сучасних освітніх закладах; схарактеризувати основні види самостійної роботи студентів; розкрити можливі форми СРС, форми контролю та звітності.
Структура семінару:
1.Результати перевірки структурних підрозділів.
2.Організація самостійної роботи студентів в університеті.
- Можливі форми СРС, форми контролю та звітності.
- 4. Розподіл балів в одному кредиті.
- Підбиття підсумків та обговорення результатів методичного семінару.
К.психол.н.,ст. викладач. Венгер Г.С.
ПАМ’ЯТКА
Завданнями СРС можуть бути:
- засвоєння певних знань, умінь, навичок, закріплення та систематизація набутих знань, їхнє застосування на вирішення практичних завдань та виконання творчих робіт, виявлення прогалин у системі знань із предмета;
- самостійна робота дає студенту можливість працювати без поспіху, не боячись негативної оцінки товаришів чи викладача, а також обирати оптимальний темп роботи та умови її виконання;
Організація самостійної роботи студентів з навчального предмета має здійснюватися з дотриманням низки вимог, зокрема таких:
- обґрунтування необхідності завдань у цілому й конкретного завдання зокрема, що вимагає виявлення та стимулювання позитивних мотивів діяльності студентів;
- відкритість та загальна оглядовість завдань. Усі студенти повинні знати зміст завдання, мати можливість порівняти виконані завдання в одній та в різних групах, проаналізувати правильність та корисність виконаної роботи, відповідність поставлених оцінок (адекватність оцінювання);
- надання детальних методичних рекомендацій щодо виконання роботи ( у послідовності працювати, з чого починати, як перевірити свої знання). За окремими завданнями студенти мають отримати пам’ятки;
- надання можливості студентам виконувати творчі роботи, які відповідають умовно – професійному рівню засвоєння знань, не обмежуючи їх виконанням стандартних завдань;
- здійснення індивідуального підходу за виконання самостійної роботи. Індивідуальні завдання можуть виконувати за бажанням усі студенти або окремі з них. Індивідуалізація самостійної роботи сприяє самореалізації студента, розкриваючи в ньому такі грані особистості, які допомагають професійному розвитку;
- підтримання постійного зворотного зв’язку зі студентами в процесі здійснення самостійної роботи, що є фактором ефективності навчального процесу;
- самостійна робота студентів потребує чіткої організації, планування, системи й певного керування ( обсяг завдань, типи завдань, методичні рекомендації, щодо їхнього виконання, аналіз передбачуваних труднощів, облік, перевірка та оцінювання виконаних робіт) , що сприяє підвищенню якості навчального процесу;
- велике значення під час самостійної роботи студента мають його спрямованість, психологічна готовність, а також певний рівень бази знань, на який будуть нарощуватися нові знання;
- професійна результативність – формулювання завдання, яке має гарантувати формування хоча б одного професійного вміння та поняттях та поняттях майбутньої спеціальності студента;
Методичні рекомендації щодо організації самостійної роботи студента з навчального предмета:
-ураховуючи цілі навчального предмета (теми), конкретизуйте вимоги до знань, умінь і навички, які потрібно сформувати в студентів в процесі реалізації самостійної роботи;
-відповідно до вимог організації СРС розробіть систему завдань різних рівнів складності згідно з наперед визначеними рівнями засвоєння знань;
– проаналізуйте можливості виконання завдань в аудиторний та поза аудиторний час, прогнозуючи та обґрунтовуючи терміни їхнього опрацювання студентами;
– запропонуйте студентам технологічний ланцюжок виконання необхідних завдань, що дасть змогу раціонально розподілити час, дії та прийоми навчання студентів;
– забезпечте виконання СРС відповідним збірником інформаційно – методичних матеріалів ( література, методичні рекомендації, практикуми, конспекти тощо). Зразки виконаних робіт, надані студентам, породжують у них конкуренцію та спонукають виконати свою роботу краще від інших.